Autorius: Aleksandras Chrolenko Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2020-08-22 14:04:00, skaitė 1632, komentavo 15
Žinoma, kai kurias abejones JAV sukelia rusiškos transporto priemonės matomumas radare (kuris tariamai nusileidžia amerikietiškam F-22 "Raptor" "nematomumo" atžvilgiu) ir informacijos apie naujosios kartos variklius stoka, tačiau mėnesiniuose leidiniuose daugiausia kalbama apie tai, kas iš tikrųjų jaudina "partnerius".
Amerikiečių leidinys "The Drive" pranešė, kad Su-57 gamyba gerėja. Ir analizuojamas kiekvienas serijinio naikintuvo atvaizdo, kurį paskelbė korporacija "Suchoi", kvadratinis milimetras. Patvirtinta didžiausia amerikiečių baimė: Su-57 yra nuolat tobulinamas, nors, pasak "The Drive" autorių, seniai yra "darnus galimybių derinys, pritaikytas griežtesnei, mažiau tinkle sujungtai oro kovos doktrinai". Ir jis yra pajėgus "neutralizuoti patį pažangiausių technologijų priešą".
Su-57 yra penktosios kartos daugiafunkcis naikintuvas, skirtas sunaikinti visų tipų oro taikinius didelio ir trumpo nuotolio kovose, nugalėti priešo žemės ir paviršiaus taikinius įveikiant priešo oro gynybos sistemas, stebėti oro erdvę dideliais atstumais nuo dislokavimo vietos.
Tai yra galingas kovinis kompleksas, į kurį įeina apie penkiolika naujausių "oras-oras" ir "oras-žemė" ginklų, įskaitant priešlaivines raketas, kurių nuotolis yra iki 250 kilometrų, ir viršgarsinį "Kinžal". Be to, Su-57 kovinės apkrovos ir masės santykis yra žymiai didesnis nei ketvirtos kartos naikintuvų.
Naujausias naikintuvas pasiekė aukštą technologinio pranašumo laipsnį, buvo išbandytas kovos sąlygomis Sirijoje ir neatsitiktinai Rusijos gynybos ministerija užsakė ne du ar tris, o 76 serijinius Su-57.
Anksčiau "The Drive" analizavo keletą Su-57 technologinių savybių, įskaitant tas, kurios nepasiekiamos amerikiečių penktosios kartos naikintuvui F-22.
Visų pirma, tai yra radarai, integruoti į plokštumą ir orlaivio korpusą su aktyviu X-juostos H036 "Belka" antenų masyvu, kurie suteikia didesnį matomumo lauką, pagerina piloto situacijos supratimą ir leidžia jam geriau atlikti taktinius metodus nei bet kuriam kitam naikintuvui.
Atkreipiame dėmesį, kad "šoniniai radarai" leidžia Su-57 pasiekti didelę autonomiją aptinkant taikinius, neprarandant savo pačių raketų, esančių orlaivyje.
Naikintuvas Su-57 turi trimatį traukos vektorių, leidžiantį neįtikėtinai manevruoti ore, o šios kokybės neturi joks kitas penktosios kartos orlaivis. Jei amunicija bus visiškai sunaudota tolimojoje ar artimoje kovoje, "Suchoi" greitis ir manevringumas išliks patikima kovos išgyvenamumo garantija.
Sustiprintos važiuoklės, Su-57 "visureigio" savybės įkvepia. Toks penktosios kartos naikintuvas sugeba panaudoti platų operacinių (neprižiūrimų) aerodromų tinklą. Pagalbinė Su-57 jėgainė užtikrina aukštą pagrindų autonomiją, mažas degalų sąnaudas atliekant bandymus ant žemės ir taupo pagrindinių variklių gyvenimą.
Trapių ir kaprizingų amerikiečių orlaivių F-22 ir F-35 veikimui reikalingi "civilizuoti" aerodromai (grunto danga jiems yra tarsi mirtis), kuriuos tenka statyti Rumunijoje, Lenkijoje ir Baltijos šalyse (labai brangiai).
Technologinis "partnerių" pažeminimas yra ir išskirtinis elektroninio karo (EW) "Himalajai" kompleksas, galintis paversti penktosios kartos galimo priešo naikintuvus ketvirtos kartos orlaiviais, tai yra, padaryti F-35 ir F-22 matomus, o paskui juos "nuginkluoti"...
Integruota elektroninė karo sistema ant Su-57 korpuso ir sparnų yra paskirstyta taip, kad leistų užblokuoti ir apsaugoti orlaivį nuo raketų su nukreipimo galvutėmis iš visų kampų ir iškyšų. "Himalajų" nuotolis viršija potencialaus priešo raketų "oras-oras" diapazoną. Tikriausiai ta pati elektroninio karo sistema bus integruota į naujausią Rusijos bepilotį orlaivį "Ochotnik", kuriam jau paskirtas Su-57 pagalbininko vaidmuo.
Amerikos karinių laikraščių žurnalas rugpjūčio 18 dieną pranešė: "Rusija naudoja naujas Su-57 technologijas, kad pagerintų savo taktinius bombonešius Tu-22M3M". Pažymima, kad Su-57 platforma "sujungia platų spektrą naujos kartos technologijų, pradedant jutiklių rinkiniu ir baigiant elektroninio karo ir lazerio apsaugos sistemomis", kuriuos galima integruoti į kitas kovos lėktuvų klases ir pereiti į naują lygį, visų pirma, viršgarsinį bombonešį Tu-22M3M. Rusijos oro gynybos pajėgos yra apginkluotos maždaug 70 tokio tipo transporto priemonių, toliau modernizuojamos ir aprūpinamos naujomis sparnuotosiomis raketomis X-32, kurių nuotolis yra iki 1000 kilometrų.
Integracija nėra kalbos figūra. Tu-22M3M modernizavimui jau naudojama Su-57 ryšio platforma, kuri pasižymi dideliu duomenų perdavimo greičiu ir energijos efektyvumu. Atvira sistemos konfigūracija leidžia greitai sukurti techninę funkciją, taip pat ir atnaujinant programinę įrangą. Skrydžio testai parodė aukštas eksploatacines savybes, o naujoji sistema taip pat bus integruota į strateginį bombonešį T-160M2.
Taigi, Su-57, aprūpintas iš esmės nauju, giliai integruotos avionikos kompleksu su atvira architektūra, turinčiu aukštą valdymo automatikos lygį ir intelektualų įgulos palaikymą, sukuria prielaidas vyresnio amžiaus "brolių" technologiniam augimui.
Anksčiau "Military Watch" svetainėje pasirodė informacija apie birželio mėnesį vykusius Su-57 kaip Su-35 4++ kartos naikintuvų komandos centro bandymus (tarnauja Rusijos oro gynybos pajėgose nuo 2014 metų). Eksperimentas buvo atliktas "realiomis kovos sąlygomis" ir įrodė, kad Su-57 sugeba veikti vienoje informacinėje erdvėje su Su-35, žymiai padidindamas sinergetinį kovos efektyvumą. Atkreipkite dėmesį, kad Pentagono ir NATO "tinkluose" tokio ryšio nėra.
Taip pat gerai, kai viršenybė už orą moka dividendus tarptautinėje ginklų rinkoje. Karinė stebėjimo tarnyba pažymi: "Su-57 ir Su-35 sąveikos galimybių išplėtimas ne tik padidins jų kovos galimybes, bet ir padarys naująjį naikintuvą patrauklesnį Su-35 ir Su-30SM eksportuotojams".
Amerikiečiai dar neaptarė pagrindinio ir strateginio penktosios kartos naikintuvo Su-57 pranašumo, tačiau Kinijos ekspertai jau pastebėjo perspektyvų dirbtinį intelektą, integruotą į kovos kontrolės sistemą.
Manau, kad tai tikra karinių reikalų revoliucija: rusiškas Su-57 sugeba atlikti 90 procentų užduočių automatiniu režimu ir net visiškai automatiškai veikti pagal iš anksto parengtą programą. Jei pilotas yra sužeistas ar užmuštas mūšyje, valdymo sistema savarankiškai nustato pagrindinius ir antrinius taikinius, parengia maršrutą, smogia ir grąžina orlaivį į bazę.
Mes jau atkreipėme dėmesį į sąveikos su naikintuvais Su-35 galimybes, tačiau Su-57 dirbtinis intelektas gali veikti kartu su sunkiojo puolimo dronu S-70 "Ochotnik", kuris turi savo "žvalgybą" ir galimybę per atstumą nešti daugiau nei šešias tonas bombų ir raketų iki 5000 kilometrų atstumu. Tokios galingos ir technologiškai nenuspėjamos priešo transporto priemonės hipotetiniame kovos lauke nepalieka jokių šansų "senukams", tokiems kaip F-22 "Raptor".
Tuo tarpu Rusijos firmos "MiG" ir "Suchoi" jau kuria (integruodamosi) šeštosios kartos naikintuvą.
Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.