Ž. Pinskuvienė. Įtraukiojo ugdymo projektas turi būti stabdomas nedelsiant

Autorius: Živilė Pinskuvienė Šaltinis: https://alkas.lt/2024/08/29/z-... 2024-09-01 00:57:00, skaitė 928, komentavo 7

Ž. Pinskuvienė. Įtraukiojo ugdymo projektas turi būti stabdomas nedelsiant

Visi naujienų portalai šiandien mirga Šimonytės Vyriausybės Švietimo viceministro, konservatoriaus Igno Gaižiūno citatomis, esą „Širvintų rajono merės sprendimas dėl ugdymo organizavimo skirstant vaikus į atskiras erdves pabrėžia ir gilina atskirtį, skatina vaikų ir tėvų susipriešinimą, provokuoja pažeminimą ir tikrai nestiprina šios bendruomenės“.

Dar jis priduria, neva  „Merės Pinskuvienės požiūris yra esminis stabdis įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui ir bendrai – visapusiškos jaunos asmenybės ugdymui“.

Gerbiamas konservatoriau, viceministre Ignai Gaižiūnai, atsakau Jums ir kitiems su konservatorių ir liberalų partijomis tiesiogiai susijusiems pseudo ekspertams, kurie mūru stojo ginti valdančiųjų visuomenei primesto eilinio nevykusiai parengto savo projekto, skambiai pavadinto „įtraukiuoju ugdymu“.

Ar tikrai, gerbiamas viceministre, yra taip, kaip sakote jūs? O gal iš tiesų viskas yra atvirkščiai?

Panašu, kad visoms Lietuvos mokykloms ir darželiams įsakydami nuo šios rugsėjo pirmosios visa apimtimi vykdyti šį nevykusiai ir skubotai parengtą įtraukiojo ugdymo projektą tiesiog eilinį kartą susimovėte, kaip ir su kitomis švietimo srityje vykdytomis reformomis ir dabar stojate aklai ginti premjerės, švietimo ministrės ir, apskritai, visos konservatorių partijos munduro.

Taip, mes Širvintose priėmėme sprendimą, kad neturime teisės leisti, kad dėl konservatorių primestos nevykusios reformos kentėtų visi moksleiviai.

Ėmėmės konkrečių veiksmų, kaip suvaldyti šio skubotai ir nevykusiai parengto projekto sukeltas krizes. Širvintų mokyklose vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, kalbu apie didesnę protinę negalią turinčius vaikus, bus ugdomi atskirose erdvėse.

Šiose erdvėse vyks ne visos pamokos, o tik tos, per kurias reikia didesnio susikaupimo ir dėmesio; atskirose erdvėse jiems bus suteikiamas dar didesnis dėmesys ir individuali pagalba, tuo pačiu apsaugosime visus kitus mokinius nuo situacijų, kurios anksčiau jiems sukeldavo baimę ir nerimą kai specialiųjų poreikių turintis mokinys viduryje pamokos imdavo smurtauti prieš mokytoją, garsiai šūkauti, mėtyti daiktus ir keldavo sumaištį klasėje.

Tiek mokytojai, tiek visi mokiniai jausdavo nuolatinę įtampą kad tokie išpuoliai gali kartotis ir jie kartodavosi nuolatos

Esu tikra, kad tokių priemonių jūsų projekto sukeltai krizei suvaldyti turėtų imtis visos Lietuvos mokyklos. Na, bent jau tos, kurių vadovai nėra konservatorių ir liberalų partijų atstovai, priešingu atveju, esu tikra, jau rugsėjo pabaigoje Lietuvos moksleivių tėvai kartu su mokytojais išeis į gatves protestuoti prieš šį „įtraukiojo ugdymo“ projektą.

Prieš keletą dienų visų Lietuvoje veikiančių ugdymo įstaigų mokytojus vienijančių profsąjungų atstovai: Lietuvos švietimo darbuotojų profsąjungos vadovas Andrius Navickas, pavaduotoja Jurgita Kiškienė, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos vadovas Egidijus Milešinas, kalbėdami televizijos žinioms, aiškiai pasakė – šis, nuo rugsėjo pirmosios visu pajėgumu jūsų stumiamas, įtraukiojo ugdymo projektas yra neparengtas, skubotas, nėra jokių galimybių jį įgyvendinti tinkamai, šiame etape jis sukuria gerokai daugiau problemų negu jų išsprendžia.

Mokytojų atstovai aiškiai įvardino, kad švietimo darbuotojai su baime ir nerimu laukia rugsėjo pirmosios ir puikiai suvokia, kad klasėse padaugėjus vaikų su specialiaisiais poreikiais kentės visa klasė, visi klasės mokiniai taps situacijos įkaitais, kentės jų ugdymo kokybė, jausminė ir psichinė gerovė.

Viceministre, juk taip nesudėtinga sužinoti, ką apie jūsų demagoginį projektą galvoja mokytojai ir moksleivių tėvai, imkite ir atlikite apklausą.

Bet jūs to nedarote, nes puikiai žinote, kad absoliuti dauguma moksleivių, jų tėvelių ir mokytojų jūsų projektą atmestų ir jam nepritartų.

Nepriklausomų švietimo ekspertų, mokyklose dirbančių mokytojų, tėvelių vertinimu, šios valdančiųjų daugumos paleistas įtraukiojo ugdymo projektas ir yra tikrasis populizmas ir pasidemonstravimas, esą štai, žiūrėkite, mes sukūrėme ir įgyvendimome dar vieną progresyvią europietišką liberalią reformą švietimo srityje, o iš tiesų ant visos švietimo bendruomenės užstūmėte dar vieną naštos akmenį, kurį dabar jūsų dėka mokytojai, mokiniai, tėvai ir visa švietimo bendruomenė turės neštis per mokslo metus, tarsi ir be to būtų mažai jūsų sukurtų problemų švietime.

Tai jūs, viceministre, ministre, premjere ir visa valdančioji dauguma šiuo populistiniu projektu ir skubotu jo stūmimu pabrėžiate ir gilinate atskirtį, skatinate specialiųjų poreikių vaikų ir kitų klasės moksleivių, jų tėvų susipriešinimą, provokuojate mokytojų ir mokinių pažeminimą ir tikrai nestiprinate šios bendruomenės.

Kreipiuosi į Švietimo, mokslo ir sporto ministrę konservatorę Radvilę Morkūnaitę-Mikulėnienę, gerbiamoji ministre, kol dar nevėlu – sustabdykite šio projekto įgyvendinimą, duokite laiko visai švietimo bendruomenei, mokyklų vadovams  tinkamai pasiruošti, ir galbūt po keletos metų, tinkamai pasirengus, išdiskutavus, numačius galimas grėsmes ir žinant, kaip jas suvaldyti, bus galima grįžti prie šio projekto įgyvendinimo. Bet ne dabar.