Autorius: Anno Šaltinis: https://ria.ru/analytics/20180... 2018-05-06 15:46:50, skaitė 1218, komentavo 1
"Hai-techo" proveržio pasaulyje pasirodė visas pluoštas naujienų, liečiančių didįjį dabarties įnovatorių Iloną Maską ir vertų peržiūrėti kompleksiškai. Būtent:
- rekordiniai "Tesla" nuostoliai;
- "Tesla" yra apkaltinta plagiatu iš elektrinio vilkiko srities;
- "SpaceX" paleidimas NASA pabrangs iki daugiau nei 150 milijonų JAV dolerių.
Jei manote kad kalba eis apie pinigus - tai ne,kalba eis apie ką kitą.
Su pinigais kaip tik viskas paprasta - šiam atvejui tikintirji "hai-techo" magija turi paruošę užkeikimų tipo , pvz: "Na kas kad nuostoliai - svarbiausia, kad Maskas stumia mus pirmyn. Jis mus vysto, o mes sėdim ir žiūrim atnaujindami svetaines naujienomis apie tai, kaip jis mus stumia. Ir visai tai nėra nuostoliai, o išimtinai kapitaliniai įdėjimai. Milijardas nuostolių - gerai, šitas milijardas investuotas į ateitį, be variantų. Dešimt milijardų - o, dar geriau, dešimt mlrd investavo į ateitį. Na ir kas, kad nė vienas parametras galutinio produkto ir neatitinka pažadėjo Bet juk kažkas ten dirba - taip ? Taigi reiškia, kad ir užbaigs. Vadinasi sėdim ir laukiam. Mes esame įpratę atnaujinti programinę įrangą planšetuose ir telefonuose, tai vadinasi ir mašinoms, lėktuvams, staklėms ir reaktorių visiems viskas taip pat. "
Ši Masko gerbėjų apsauga nuo realybės yra labai stabili.
Bet nebekalbėsime pinigus ir pakalbėkime apie laimėjimus.
Ir tada pasirodo kažkas keisto.
Taigi, kompanija "Tesla" per savo, greitai jau pusantro dešimtmečio istoriją sukūrė maždaug apie nulį pažangių technologijų. Naujesnių Model S nuvažiuojamo nuotolio augimas yra pasiekiamas linijiniu baterijų tūrio didėjimu - iki tiek, kad paskutinio sveria apie 2,5 t - kaip mikroautobusas. "Tesla" nesukūrė nei baterijos su geresnėnis palyginti su esamomis rinkoje charakteristikomis (elementaru - baterijas, esant panašioms viendoms sąlygoms, turinčias bent dešimt procentų didesnį energijos sukaupimo tankį, nušluotu iš rinkos visi kiti eletrotransporto gamintojai) nei nors kiek pažangesnį variklį - velniai nematė to pažangesnio, bent jau su išmatuojamu procentų skaičiumi geresniu parametru. Nors vienu.
Šiuo metu apie elektromobilių ar hibridų gamybą pareiškė masė gamintojų - nuo Jaguar iki BMW, tuo pačiu pasiekę parametrus ne blogesnius, o tai ir dar geresnius nei "Tesla". Ir nė vienas jų nesiremia technologijomis, kurias sukūrė "Tesla", taip pat neperka komponentų iš "Tesla". Patentai pas "Tesla" yra, bet va yra kabliukas - nuo sudėtingo dizaino atskirų dalių patentavimo, besiskiriančių nuo kitų, savaime neatsiranda nei technologiškumas, nei proveržis hai-teche. Patentai yra, nėra paklausos jiems, o diegiant savo sprendimą, nė vienas automobilių gamintojas jų nepažeidžia. Keista situacija iš legendos požiūrio taško, legendos kurį byloja - "daugiau nei dešimt metų vienišas gamintojas stumia progresą į priekį, plėtodamas ir kurdamas kažką unikalaus, vienetinio, prasiveržusio." Jei visi Tesla nuostoliai per šį laikotarpį - investicijų į ateitį esmė, tai kur rezultatai? Ar galima nusipirkti patentą tesla-baterijoms arba tesla-varikliams, kurie turi išmatuojamas, nuolat gerinamas ir "prasiveržusias" charakteristikas, - ar bent pamatyti jį?
Magiška ir sukėlusi daug triukšmo tesliška "Gigagamykla", kuri 2016 metais neva pradėjo gaminti produkciją kiekiais, prilygstančiais "pusė pasaulio baterijų", dabar, 2018 viduryje, tyliai iškrito iš naujienų (nors realiai pasaulinėje rinkoje bent penki papildomi procentai baterijų stipriai būtų pasikeitė ją). Situacija su unikaliomis pažangiomis technologijomis unikalių pažangių baterijų - analogiška "Tesla". Jų nėra.
Čerpės su integruotais fotoelementais, gaminančios elektra ir kainuojančios, pasak Masko, pigiau už kvadratinį metrą nei paprastos, tiesiog apvertė pasaulio statybos pramonę. Ta prasme, kad šio perversmo niekas nepastebėjo. O juk banalus tradicinių čerpių pakeitimas į tokias - net jei neprijungti prie elektros tinklo - jau turėtų būti akivaizdžios naudos. Unikalios pažangios technologijųos unikalių čerpių ir saulės elementai su ypač dideliu naudingo veikimo koeficentu - tokioje pat būklėje kaip ir ankstesni atvejai.
Situacija su sienine baterija Powerwall (kuri turėjo ir taupyti elektros energiją, ir net ją parduoti biržoje, pirkdami pigią energiją naktį ir parduoti atgal į tinklą brangią dieninę, kainuoja tris tūkstančius dolerių ir patenkina individualaus namo poreikius) taip pat nuo paskelbimo momento - 2015 metų balandžio pabaigoje, daugiau nei prieš trejus metus kažkaip tai nutilo. Gaila: aš asmeniškai mėgau skaityti jumoristinėse svetainėse "apie high-tech", komentarus vaikinų, kurie ketino parduoti tėvų butą, prisipirkti baterijų ir gulėti ant sofos, ir juoktis žiūrint į mobilią programėlę, kaip pinigai kapsi į sąskaita. Su sieninės baterijoos pažangiomis technologijomis padėtis yra tokia pat, kaip nurodyta aukščiau.
Bendrovė "SpaceX", kuri buvo kuriama siekiant sumažinti paleidimo į kosmosą išlaidas, turėjo paskatinti "didelį skaičių pažangių pradedančiųjų" tyliai užgniaužę klausimus apie "o kiek vistik kainuoja šou su nutupiančiomis pakopomis ir kodėl jūs jas gaminate tokiais pat kiekiais kaip ir anksčiau, jei iš tikrųjų pakartotinai panaudojate tas kurios sugrįžta? ", įkainavo 150+ mln. JAV dolerių vieną paleidimą ir dirba NASA biudžeto srityje. Startavo viskas, prisiminkite, su tvirtinimu "sugažinama pakopa sumažins kainas kartais (n kartų), o gali ir net daugiau", o taip pat "privatus kosmosas sunaikins "Roskosmos"".
Kur pažangios technologijos, kurios turėjo atrodyti kaip apčiuopiamas, proveržis kainų sumažinime, - žiūrėti aukščiau.
Sąrašą gali būti tęsiamas toliau - nuo pasaulio nemokamo gigabitinio interneto iki automobilinių tunelių, kuriuose automobiliuos vežios specialūs vežimėliai. Bet net ir ten, kitose "maskonomikos" srityse viskas taip pat vienodai - išskyrus nebent tai, kad diskusija (su rimtais veidais) apie Marso raketos meniu, priverstu virptelėti net labiausiai užkietėjusias širdis. ...
Ir čia yra pagrindinis dalykas. Pasirodo - jei išmeti pinigų problemą, o ne egzistuojančius laimėjimus realybėje, - visiškai nekoks vaizdelis.
Legenda, kurioje "šventasis baltas žmogus neša mus, neprotingus ir a priori negabius vystytis, į šviesos pasaulį - todėl sėdėkime tyliai ir laukime, dar mes negalime jam prilygti savo galimybėmis", tai tik vienas iš schemas paskirtos bejėgiškumo " pasirodo yra tik viena iš schemų "primesto bejėgiškumo".
Tam tikra prasme ši technologija - superginklas. Ji reikalinga, kad vidutinis vartotojas su entuziastingų akyse išsijungtu nes kūrybinio proceso ir pereitų į pasyvų-laukiantį. Vis kartojant mantras "mes beviltiškai atsilike 50-100 metų", - tai kiliminis bombardavimas tų , kurie teoriškai galėtų atlikti šį kūrybinį procesą.
Galėtu, bet kam, jei lengviau atnaujinti naujienų kanalus ir sekti kokie stebuklai vyksta nuolat, tik spėk stenėti.
Šie nepatapę kūrėjais įeina į pasyvaus stebuklo laukimo būseną, apaugdami mitais o ne įgydami žinių ir formuoja sektą tikinčiųjų kažkokiu virtualiu hai-techu, kuris visą laiką va tuoj - tuoj ateina, o iš tikrųjų - mirtinai prisuktas varžtais prie horizonto.
Kalba ne apietai, kad sieninė batareika, uždirbanti pinigus - nesąmonė. Tai buvo aišku pranešimo apie ją metu. Reikalas tame, kad yra žmonių, kurie laukė jos trejus metus ir toliau laukia. Kadangi baltasis šeiminikas su kamštiniu samonėje neša juos, neprotingus, į akinančias pažangos aukštumas - ir reikia tik palaulti dar truputi.
Jų pačių sukurtas dievaitis atsakydamas į prašymą paaiškinti, kodėl nuostoliai yra vis didesni ir didesni, naseniai įvykusioje spaudos konferencijoje tiesiog pabėgo nuo problemos, pasakęs, kad klausimas kvailas ir jam nuobodu, kuo padėjo daugtaškį šioje sudėtimgoje (visu pirma iš moralinės pusės) situacijoje.
Padėkime jį ir mes.
Britų matematikas pavarde Dodson, geriau žinomas kaip Liuisas Kerolas, su jumoristine maniera taip apibūdino tokį požiūrį į realybę, panaudodamas išgalvotus Skrybėliaus ir Baltojo Triušio personažus, be galo geriančius arbatą už begalinio stalo. Šiems personažams norėjosi apgauti laiką.
Laikas, vienok, turėjo savo požiūrio tašką.